Czy zdarzyło Ci się usłyszeć od nauczyciela, że Twoje dziecko „ma potencjał, ale się nie stara”? Albo że „jest rozkojarzone, zadaje zbyt wiele pytań”? To może być znak, że szkoła nie rozpoznaje jego rzeczywistych możliwości. Ukryty talent dziecka często nie mieści się w systemowych ramach.
Szkoła zazwyczaj nagradza grzeczność, systematyczność i dobre wyniki z testów. Tymczasem dziecko zdolne może być impulsywne, wybiórczo zaangażowane, niechętne do pracy zespołowej. I choć ma ogromny potencjał – może zostać błędnie ocenione jako „problematyczne”. Jak więc rozpoznać geniusz dziecka, którego nie widać na świadectwie? Jak odkrywać ukryte talenty, których system nie promuje? Rodzic ma tu ogromną rolę – to Ty możesz pomóc dziecku rozwinąć się mimo ograniczeń systemu. Zaintrygowany? To dopiero początek rozmowy, której nie warto przerywać…
